pátek 4. prosince 2015

PERCY JACKSON - Bitva o labyrint

Autor: Rick Riordan
Překladatelka: Dana Chodilová
Žánr: fantasy, YOUND ADULTS
Nakladatel: Fragment
Rok vydání: 2011
Počet stran: 384
Vazba: vázaná
Anotace:
Jmenuji se Percy Jackson… Je mi skoro 15. Svět kolem se zdá být čím dál nebezpečnější. Tábor polokrevných už není, co býval. Luke s Kronovou armádou se snaží dostat se za jeho hranice. Vydáváme se do prastarého Daidalova labyrintu. Jdeš do toho s námi? Musím tě ale varovat, důmyslné podzemní bludiště může člověka dovést kamkoli, zmást, dohnat k šílenství a zahubit…

4. díl navazuje na předcházející tituly: Percy Jackson – Zloděj blesku, Percy Jackson – Moře nestvůr, Percy Jackson – Prokletí titánů.

Už je to nějaký ten pátek, co se mi do rukou dostal první díl o Percy Jacksonovi. Téměř na každém knižním blogu jsem narážela na recenze na tuto sérii. Nedalo mi to a za Percym jsem se „vydala“ také. Opravdu jsem netušila, že se mi knížky o tomto (polo)božském chlapci budou tak líbit a natožpak, že si každá další a další u mě vyslouží velmi pěkné hodnocení. A jako správná fanynka Percyho Jacksona jsem si samozřejmě nemohla nechat uniknout ani čtvrtý díl s názvem Bitva o labyrint.

A  jak u mě čtyřka dopadla? Čekala mě další smršť dobrodružství… tentokráte v samotném prastarém Daidalově labyrintu. No prostě spanilá jízda… spíše tedy pořádná hra na schovávanou. A vy, moji milí čtenáři, se rozhodně nemusíte bát, že byste v něm zabloudili. Když jsem se se svojí téměř nulovou orientací dokázala vymotat z bludiště i já, vy s tím nebudete mít sebemenší problém. Jak je nablízku Percy a jeho přátelé, něco takového vám v žádném případě nehrozí.

Tak moc se mi líbí, jak Percy díl od dílu dospívá. Už není tím „obyčejným“ klukem, který nevěděl, do čeho jde. I autorova fantazie se mi zdá být bujnější a bujnější. To samé platí o jeho stylu psaní. S úsměvem na tváři a příslibem skvělého čtiva vytahuji každý nový díl ze své knihovny a čtení si pak nenechám ničím a nikým rušit. Svým stylem vyprávění je prostě Rick Riordan pověstný. Se svými čtenáři to umí, o tom žádná.

Jsem tak ráda, že i předposlednímu dílu této série mohu dát plný počet hvězdiček. Nečekané zvraty, zákeřné intriky, nevídané lsti, (ne)příjemná překvapení, přátelství na život a na smrt, řecká mytologie a mnoho dalšího – co víc si přát.

A na poslední díl se těším o to víc. Budu si ho ovšem šetřit, když už je to ten poslední. Naštěstí má Rick Riordan pro své čtenáře připravená i další esa v rukávu a těmi jsou série Bohové Olympu a Kronika Cartera Kanea. Určitě se po nich i já brzy poohlédnu!

A na úplný závěr mám skvělou zprávu pro ty, kteří už lační po dalších Rickových knihách. Nakladatelství Fragment na svojí „riordanovské“ posádce přivítá dalšího člena: Magnuse Chase. Na nově chystanou trilogii se prý můžeme těšit už brzy. Tak nezapomeňte sledovat jejich webové stránky, ať vám nováček Magnus neproklouzne mezi prsty. To víte, bude se teprve rozkoukávat, tak ho musíme ujistit v tom, že je plnohodnotným plavčíkem na lodi Ricka Riordana, Percyho Jacksona, Cartera Kanea a ostatních.

Hodnocení: 5/5

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment, jehož spolupráce si velmi vážím.

Žádné komentáře:

Okomentovat