sobota 5. prosince 2015

Příběh o lásce, která překročila hranice času

Série: Outlander, #1
Autorka: Diana Gabaldon
Překladatelka: Marie Fulková
Žánr: román
Nakladatel: Omega
Rok vydání: 2015
Počet stran: 712
Vazba: vázaná
Anotace:
Zde je příběh, kterým to všechno začalo. Seznámíme se v něm se dvěma pozoruhodnými postavami, Claire Randallovou a Jamie Fraserem. Román je plný vášně a historických zajímavostí a snoubí se v něm dech beroucí dobrodružství s milostným příběhem, vedoucím napříč epochami
Píše se rok 1945 a Claire Randallová, bývalá armádní zdravotní sestra, se právě vrátila z války, aby se znovu setkala se svým manželem a vydala se na druhé líbánky. Při prohlídce jedné ze starověkých kamenných ruin, které jsou rozesety po celých britských ostrovech, se však dotkne jednoho z menhirů. Náhle je z ní Sassenach – cizinka – ve Skotsku zmítaném válkou a nájezdy klanů v pohraničí, to vše léta Páně… 1743.
Claire je katapultována zpět v čase silami, kterými nerozumí. Ocitá se uprostřed intrik zemanů a špehů. Někteří z nich možná usilují o její život a jiní o její srdce. Právě zde se totiž setká s Jamesem Fraserem, galantním skotským bojovníkem, který ji zahrne láskou tak bezbřehou, že se Claire bude muset rozhodnout mezi věrností a touhou; mezi dvěma naprosto odlišnými muži; mezi dvěma života, které nelze vzájemně skloubit.

Ponořte se do působivě vykreslené atmosféry válkou zmítaného Skotska v 18. století. Při čtení se vám vybaví přenádherná scenérie. Odvaha a zbabělost, něha a krutost, láska a nenávist vás budou provázet po celou dobu čtení.

Slovy nelze vyjádřit trpkost příběhu, kterým jsem společně s Claire a Jamiem prošla. Stali se mými přáteli již po otočení několika stránek. Spolu s nimi jsem se naučila, že vždy má smysl se prát s osudem, byť by byl sebetěžší… vždyť naděje v lepší zítřky neumírá…

Strhující román Diany Gabaldon ukazuje, že i jedna knížka v sobě může skrývat mnohé. Jakému žánru vlastně Cizinka přináleží? Na tuto otázku není snadná odpověď. Je to totiž takový román… ne román. Z každého žánru se tam uchytilo něco. Na své si kromě romantických dušiček přijdou i milovníci fantasy příběhů a historických románů. Troufám si říci, že Cizinka je vhodná pro všechny čtenáře – i ty nejnáročnější.

Byla by věčná škoda prozrazovat zvraty nabitý děj a ochudit vás, čtenáře, o nezapomenutelný čtenářský zážitek. Nezbývá mi nic jiného než doporučit toto brilantní dílo všem. Ano, opravdu všem, poněvadž, jak už jsem zmínila, pro každého si autorka a její hrdinové připravili něco. Po přečtení knihy a zhlédnutí filmu nedám na Dianu Gabaldon dopustit. Jen díky ní jsem měla možnost vychutnat si obojí do posledního drobku a kapky.

Autorčina citlivost a trpkost, jež do příběhu vnesla, dokonale popsaná historie, místa i události té doby byly fascinující. Knížka mě natolik vtáhla do děje, že jsem s nedočkavostí „hltala“ stránku po stránce. Díky bravurním popisům Anglie mi připadalo, jako bych tam byla.

Milovala jsem hlavní postavy. Bylo by nemožné vyzdvihnout v několika větách jejich přednosti. Tak moc jsem si je oblíbila. Claire za její neuvěřitelnou sílu a zároveň laskavost a starostlivost. Svoji inteligenci a schopnosti dokázala v novém prostředí velice rychle zúročit ku prospěchu nejenom svému, ale především ostatních. Dokázala se postavit tváří v tvář nebezpečí. Často jsem si kladla otázku: kde se v té křehké ženě brala taková síla a odvaha? A Jamie? Troufám si říci, že Jamie je tím nejlepším hlavním hrdinou, se kterým jsem doposud měla tu čest. Jeho upřímná a ušlechtilá povaha a láska byly ohromující. I ostatní postavy rozhodně stojí za zmínku. Všichni měli něco do sebe a své role se zhostili se ctí. Zkrátka a dobře: perfektně propojila osudy jednotlivých lidí, vztahy mezi nimi byly úžasně propletené a samy vytvářely zápletku knihy.

https://cz.pinterest.com/pin/255790453812826354/

Nenechte se odradit délkou knihy. Mohu vám zaručit, že ji sfouknete až překvapivě rychle. Pokud máte chuť na silný milostný příběh s hlavními postavami, které jsou ochotné za sebe položit i vlastní život, neváhejte a Cizinku si určitě přečtěte.
Cizinka byla tak skvěle napsaná, že mě nenechala spát. Po každém zaklapnutí knížky jsem spekulovala, co nového si osud připraví pro Claire, Jamieho a další postavy. Přiznám se vám, milí čtenáři, že jsem si netroufala ani představovat, jakým směrem se bude příběh dále odvíjet. U Diany Gabaldon by to bylo nemožné, v čtenářích dokáže udržet napětí, pozornost a zvědavost až do poslední stránky.

Jsem tak ráda, že se mi tato kniha dostala do rukou. Není to lehké čtení, ale stojí za to. Po dočtení jsem v sobě měla a stále ještě mám takový zvláštní pocit. Je to zkrátka výjimečná kniha.

Série Cizinka od Diany Gabaldon. To je rodinná sága, která si získala srdce milionů čtenářů po celém světě. Získá si i to vaše?

Hodnocení: 6/5

Příprava druhého dílu Vážka v jantaru je jistě již v plném proudu, proto sledujte webové stránky nakladatelství Omega, abyste její vydání neprospali.

Knihu Cizinka zakoupíte v knihkupectvích Knihy Dobrovský.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Omega, jehož spolupráce si velmi vážím.

1 komentář:

  1. Po Cizince pokukuji už strašně dlouho, tak snad si ji taky někdy pořídím :)

    OdpovědětVymazat